Het kabinet heeft gereageerd op het advies van het burgerberaad!
Op 29 mei vertelde het kabinet persoonlijk aan de deelnemers van het burgerberaad wat het met hun advies gaat doen. Het kabinet wil in ieder geval de helft van de aanbevelingen uitvoeren. Over nog eens een kwart neemt het later een besluit.
Daarnaast hebben tientallen bedrijven en organisaties uit de samenleving enthousiast gereageerd op het burgerberaad en zijn advies. Zo lichtten onder andere NS, de Consumentenbond, de Mobiliteitsalliantie, LTO Nederland, Samen Tegen Voedselverspilling en de Duurzame Luchtvaarttafel toe welke concrete acties zij zelf gaan nemen.
In september gaat de Tweede Kamer in debat over het advies en de kabinetsreactie. De deelnemers van het burgerberaad sporen het kabinet en de Tweede Kamer aan om de aanbevelingen te bespreken op dezelfde manier als zij het hebben gedaan:
“Luister echt naar elkaar. Je kan fundamenteel met elkaar van mening verschillen en toch oplossingen vinden en besluiten nemen waar een grote meerderheid achter staat. Zodat we samen verder komen.''
Kabinetsreactie
Hoe dan?!
Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws over het burgerberaad.
Aanmelden
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies worden gebruikt om statistieken te meten over het gebruik van de website (bijvoorbeeld via Google Analytics, Siteimprove of Matomo) en voor externe videodiensten zoals YouTube of Vimeo. Hiervoor maken wij gebruik van diensten van derde partijen. Deze cookies worden alleen geplaatst na jouw toestemming.
Jouw keuze aanpassen? Dat kan op elk moment via de cookie-instellingen in de footer.